pondělí 7. ledna 2008

Proč poslouchám hip-hop?

"Venované všetkym, kerý su s nami, chcem vidieť kývať vaše hlavy, chcem kývať s vami!" Tak takhle začíná moje oblíbená pecka od kapely Kontrafakt. A podobných textů bych mohl napsat desítky, protože hip-hop je nedílnou součástí mého života.

Nejsem ten typ člověka, který by vymetal hiphopové párty, kupoval "pažitky" po gramech a cena mojí mikiny by převyšovala mzdu kazatele na Plzeňsku. Jsem ten typ, co si rád nasadí kapucu hluboko do tváře, do sluchátek si pustí "bratry v rýmu", tlačítko volume otočí o notný kus směrem doprava a okolní svět vnímám jen sporadicky.

Ale proč mě tedy tento neevropský hudební styl tolik oslovuje? Asi kvůli tomu, jak můžu svobodně textem vyjádřit svoji náladu, bolest, úspěch... Prostě nejste omezeni hudbou a jediný, kdo vás trochu omezuje, je rytmus. Na hip hopu mě tedy baví nejvíc síla sdělení.

Ovšem velkou nevýhodou většiny rapperů je ubohost, plytkost a nevzdělanost, což mi vadí, a proto se k této kultuře moc nehlásím.

Pokud ale narazíte na člověka, který umí napsat text, který je ze života, ví co chce říct a umí to kvalitně předat, rád si zesílím jeho skladbu na kolečku volume na MAX.

Žádné komentáře: