úterý 6. května 2008

Čeho jsem se v životě nejvíc bál?

1. místo
Samara - Kruh


Po zhlédnutí filmu Kruh jsem se bál spousty věcí - počínaje zvoněním telefonu, šeptání, majáků, studní, koňů a starých nepopsaných videokazet. Ale slečna s vlasy vyčesanými hluboko do tváře, která se ze své studně vydávala skrz obrazovku pro své oběti, mě ovlivnila přece jen nejvíce.
Dodnes se čas od času kvůli Samaře probudím...

2. místo
Široko - Záhada hlavolamu


Ano, ten Široko, kterému se podařilo vylovit ježka v kleci z bezedného bahna a kalu podzemní stoky v románu Jaroslava Foglara - Stínadla se bouří. Jeho filmové zpracování ve mně nechalo v průběhu celého dětství hluboké stopy. Ještě dnes když vidím v černé tmě záblesk bílé barvy, tak si vzpomenu, jak jsem jako malý nechtěl jít na naší chalupě v nočních hodinách na toaletu, neb jsem se bál velkého Vonta - Široka!

3. místo
Marek Žalud - bratr


Ne, že bych se bál jeho, ale v dětství jsem měl pořádně nahnáno, kdykoliv se smrákalo a on začal vyprávět příběhy, které se jen tak mimoděk odehrávají například pod mojí postelí (dodnes se bojím šlapat nohou z postele...), v kanále za naším pražským panelákem (dodnes si myslím, že v něm je létající talíř a parta zákeřných banditů zvaná Stíny noci, v náchodských lesích, (po kterých zejména v noci chodí jednooký vrah zvaný Alvarez) a spoustu dalších fiktivních příběhů, které jsem však hltal a měl je přímo před očima. Brrr!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tak s mým o devět let starším bratrem mám uplně stejné zkušenosti :-) Možná, že ještě i teď mám tendence se pokaždé, než jdu spát, dívat pod postel, protože mi říkaval: "Než půjdeš spát, vždycky se radši podívej pod postel. Nikdy nevíš, co nebo kdo tam může být. A nikdy nenechávej svěšené nohy přes postel, mohla by tě totiž stáhnout Bílá ruka..." Jo, to člověka trošku poznamená :-D

Anonymní řekl(a)...

S první a druhým místem jsem na tom zhruba tak stejně. Široka a jeho bílé masky jsem se v dětství bál asi nejvíce a slečna co vylézá z televizní obrazovky mě po zhlednutí filmu Kruh taky dlouho strašila. A dodnes při vzpomínce na ni nemám dobrý pocit.