úterý 13. května 2008

Heslo

Podle mě jsou dvě skupiny lidí:

První z nich si ke každému novému založenému účtu na nejnovějším internetovém serveru vymyslí nové heslo.
Druhá skupina se protlouká životem s tím svým jedním heslíčkem, které je stejně většinou vaše jméno (nebo vašeho partnera) nebo datum vašeho narození.

Až do včera jsem se domníval, že patřím ke druhé skupině.

Po zhruba třičtvrtě roce jsem si zprovoznil počítač, který k jeho úplnému spuštění potřebuje zadat heslo, jež vás vpustí do operačního systému Windows. A v tom byl právě kámen úrazu.

Nebudu lhát, když napíšu, že zhruba dvě hodiny jsem seděl u PC a zkoušel vpisovat stále jiná hesla do okénka, které jsem čím dál tím víc nenáviděl.

V tu chvíli jsem si hořekoval: "Martine, proč sis zase vymyslel nové heslo" a zlehka jsem přemýšlel nad způsobem, jak zachránit tak cenná data z mého letitého počítače.

Když se lámalo půl třetí hodiny, tak jsem dostal snad vyšší vnuknutí a zkusil jsem číselné heslo, které používám den co den v AWRku. Světe div se, fungovalo!

Rada pro nás všechny zní: Až vám nebude fungovat vaše letité heslo, zkuste se pořádně zamyslet, protože třeba jako já patříte do té první skupiny, jen máte děravou hlavu.

Žádné komentáře: