úterý 12. února 2008

Vina

Nikdy jsem se nepřiznal, ale vzhledem k dnešnímu tématu bych tomu tak mohl učinit dneska...

Jako malý floutek jsem sbíral hokejová céčka, pogy, známky, ale nejvíce mě asi bavilo shromažďovat kartičky s postavičkami zahraničních hokejistů. Pokud jste někdy něco sbírali, víte, že vás čas od času vaše vášeň pohltí a chcete být v té dané věci nejlepší. Netušil jsem však, že to u mě dojde tak daleko, že v nepozorované chvíli uloupím z maminčiny peněženky papírovou padesátikorunu a následující ráno si přivstanu a poběžím si koupit do trafiky před školou balíček těch nejnovějších zámořských kartiček s vůní čerstvého ledu.

Léta plynula a Marťa, který už dostal rozum, věděl, že udělal chybu. Zároveň ale také věděl, že se k této situaci už asi nemá cenu vracet, i když ho to hodně sžíralo a věděl, že si jeho anděl strážný udělal u jeho jména jedno velké mínus.

Kdybych nad sebou měl po těch letech vynést ortel a vyměřit si výši trestu, nechal bych se volným... A proč?

Ten pocit viny, na který si čas od času vzpomenu, mě užírá a někdy bolí "setsakra" víc než jakýkoliv trest.
Vina tedy podle mě může být dostatečným trestem. Jedním dechem ale dodávám, že vina ani trest neospravedlňuje.

Ospravedlní vás pouze odpuštění, mami?

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

srdceryvne texty dnes uz nefrci
3

Anonymní řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

1

Anonymní řekl(a)...

4

Anonymní řekl(a)...

1
upřímný, pravdivý

Anonymní řekl(a)...

4

Anonymní řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

1