úterý 4. prosince 2007

Hudba budoucnosti

Není moc oblastí, ve kterých bych vynikal... Ale možná je přece jen jedna, ve které zastiňuji běžného člověka. Pravidelně za měsíc přečtu tři hudební časopisy a to má za následek, že se v současné mainstreamové (chvílemi i undergroundové) hudební scéně orientuji. Pochopitelně nejsem na úrovni profesionálních recenzentů, ale myslím si, že na amatéra mám dobré znalosti.

Každý se rád o svých koníčcích baví, ale protože nikdo kromě Ivanky nemá tolik znalostí, tak jsem se ve svých znalostech čas od času plácal zbytečně sám. Ale až do listopadové Pražské scény...

Vidím to jako dnes- stojím ve foyer divadla v Kobylisích a povídám si s Danešem o plytkosti tohoto světa, vtom se rozrazí dveře a v nich se objeví plzeňský pastor Michal Balcar, se kterým už léta pěstuji přátelský vtah. Po nějaké době jsme se s Michalem zapovídali osobněji a na řadu přišel i můj koníček - muzika. "Co posloucháš za hudbu, Michale?" zeptal jsem se. "No tak teď mám v iPodu Radiohead." "Jo jasně, teď maj to nový cd In rainbows, docela slušný je." "To mi povídej, Radiohead jsou moje srdcovka..." Odvětil Michal."A co dál?" neváhal jsem s další otázkou. "Já poslouchám takový záležitosti, jako třeba Sufjan Stevens, The Dresden Dolls, Tegan and Sara, Franz Ferdinand atd." Nezmohl jsem se na kloudnou odpověď a řekl jsem jenom - Amen.

Je super, když čas od času narazíte na někoho, s kým hudebně souzníte a shodnete se i na kapelách, které v českém radiovém éteru neuslyšíte. A nejen proto jsme se s Michal dohodli na tom, že založíme svoje internetové stránky, kde budeme recenzovat naše hudební radosti.

Ale to už je hudba budoucnosti, snad bude znít krásně...

Žádné komentáře: