středa 25. července 2007

Autocenzura

Pro mě autocenzura znamená výchova.
Pokud mi totiž rodiče od dětství lijou do hlavy zásady, kterými bych se měl řídit, osvojím si je a pak si podvědomě hlídám jejich použití, tedy se sám cenzuruji.

Dám pravdivý příklad:
Byl jsem vychován v tom, že slovo idiot se nepoužívá v běžném hovoru, protože by mohlo urážet. Z toho vyvozuji, že bych byl idiot, kdybych ho používal.

Otázkou však zůstává jestli je autocenzura dobrá, protože podle některých zabraňuje opravdovému vyjadřování člověka. Každý z nás si přece peprně uleví, když ho šéf načape, jak si v pracovní době píšete blog... Něco na tom tedy je, když si ale uvědomím, kolika faux-pas na veřejnosti mě aoutocenzura ochránila, byl bych idiot, kdybych ji zatracoval.

P.S. Mimochodem včera jsem viděl projíždět auto značky Renault a řeknu vám, že když jsem ten znak na tom vozidle viděl, hned bych povolil autocenzuru!

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

1-2

Anonymní řekl(a)...

1-2

máří řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

1 - výborné

Anonymní řekl(a)...

2

Anonymní řekl(a)...

1

Anonymní řekl(a)...

1

Anonymní řekl(a)...

jediný Tvoje fejetony sou mi nejbližší, takže 1** :)