úterý 11. srpna 2009

Negativní pomluvy

Včera večer mě napadla otázka, se kterou si moc nevím rady. Pravděpodobně je to zapříčiněno tím, že se již delší dobu pohybuji výhradně v církevním prostředí a nemám patřičný odstup. Zajímalo by mě, jestli církevní prostředí poskytuje výživnější půdu pro pomluvy než prostředí v běžném ateistickém světě.

Já se kloním k tomu, že pravděpodobně ano. Ale to je samozřejmé. Pomluvy, drby, klepy - (prostě domněnky, které se nezakládají na pravdě)- se asi nevyhnou žádné uzavřené komunitě na této bleděmodré planetě. A to je škoda, protože jak se praví v Talmudu - Pomluva škodí třem: pomlouvajícímu, naslouchajícímu i pomlouvanému.

Je tedy způsob, jak se pomluvám bránit? Víte, právě teď jsem se zamyslel nad svým okolím a zkusil jsem přijít alespoň na jednu osobu, o které nekolují žádné smyšlené drby. No schválně, zkuste si to také. Víte o někom takovém? Já právě s hrůzou zjišťuji, že nějaký ten drbík jsem slyšel snad na každého včetně sebe samého. Takže dá se doopravdy pomluvám vyhnout?

Nevím. Albert Einstein jednou pronesl toto - Dřív rozbiješ atom, než pomluvu. A já souhlasím a zároveň dodávám, že vysvětlovat pomluvu je nesmysl, protože zbytečně nafukujete bublinu, která časem stejně splaskne...

Takže co nám vlastně zbývá v boji proti pomluvám? Obávám se, že nic. Snad jen čekat, než si babky na pavlači vymyslí nějakou jinou...

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

kdyby babky na pavlači...ale ve smíchovské komunitě adventistů je to, mám pocit, největší zábava většiny lidí

Anonymní řekl(a)...

Cim rychleji se bublina nafoukne, tim drive praskne, coz?

Anonymní řekl(a)...

Myslíte, že existují i pozivní pomluvy ?