středa 29. července 2009

Tajemství

Máte rádi tajemství? Máte jich hodně? Já jich jako dítě měl hodně. A měl jsem je především spojené s tím, že jsme s bráchou hráli v bytě fotbal a čas od času jsme rozbili nějakou tu cennou vázičku nebo nějakou ozdobu, kterých je v našem bytě opravdu dost. Věděl jsem, že o našich "prohřešcích" nesmím nikde říct, protože bych dostal od bratra za vyučenou - (někdy i více) a on to také neříkal, protože tajemství se prostě neříkají. Je mi jasné, že tento příklad našeho dětského jednání je diskutabilní. Snažím se jen říct, že jsme i později s Markem silně drželi spolu a nevyzrazovali...

V současné době mám rovněž několik tajemství. Ale ta už jsou trochu větší než ty v dětství, a navíc se většinou týkají někoho jiného. Názor však zastávám stále stejný. Líbí se mi totiž myšlenka George Washingtona, který řekl: "Vyzradit vlastní tajemství je hloupost. Vyzradit cizí je zločin."

Víte, já jsem věřící člověk a když nad něčím přemýšlím, tak mě často zajímá, co se píše v Bibli o tématu, kterým se zrovna zabývám... A když se zamyslím nad rolí Bible, víry, duchovna, atd. v naší společnosti, tak si musím přiznat, že pro lidi, jimž tyhle pojmy nic neříkají, nebo o nich nikdy neslyšeli, mohou znamenat jedno velké tajemství.

No a z toho odvozuji toto: Ta pozemská tajemství bychom měli umět udržet v tajnosti a to jedno velké tajemství nebeské bychom měli společně vykřičet do světa.

Žádné komentáře: