pondělí 16. června 2008

Vláda snů

Podnět k tomuto uvažování mně dal časopis Epocha, který společně s jeho čtenáři, vybíral ideální vládu napříč všemi staletími. Proto jsem se zamyslel i já a nyní vám předkládám výsledek mého bádání.
Toto je má (s nadsázkou vytvořená) Vláda snů:

Premiér: Karel IV.
Ministr zahraničí: Kardinál Richelieu
Ministr obrany: Gaius Julius Caesar
Ministr vnitra: Robert Peel
Ministr financí: Margaret Thatcherová
Ministr spravedlnosti: Šalamoun
Ministr školství: Jan Ámos Komenský
Ministr zdravotnictví: Jessenius
Ministr dopravy: Kryštof Kolumbus
Ministr zemědělství: Přemysl Oráč
Ministr kultury: Leonardo da Vinci
Ministr informatiky: Bill Gates

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Zelezná "dáma" a ministr financí?!
Nooo ... nazdar ...
To bychom dopadli hůřeji než sedláci u Chlumce ... :-( ... :-D

martin-matej řekl(a)...

Uznávám. Chtěl jsem mít tuto ženu ve vládě a jinam se mi nehodila...
Jinak by na jejím místě byl Jean-Baptiste Colbert.

Anonymní řekl(a)...

Kardinál R.? Nebyla to ta zlá intrikářská Sedá Eminence ze Tří mušketýrů? ;-)
Jako ministr zahraničí by mi přišel lepší David. :-) Doma měl a hlavně rodině docela bordel, ale s okolními státy měl dost dobré vztahy. :-P

Anonymní řekl(a)...

Oprava : Ministr škollství : Charles Manson, Ministr kultůry Mariln Manson.

Pábitel (Daneček) řekl(a)...

ad 1) Kardinál Richelieu byl velmi schopný politik. Třem mušketýrům bych jako historik moc nevěřil. Já osobně bych dal přednost Kissingerovi.

ad 2) Železná dáma nebyla podle mě tak špatná. Souhlasím se seškrtáváním některých nesmyslných sociálních výdajů. Osobně bych dal přednost Von Misesovi. Ať žije liberalismus.

martin-matej řekl(a)...

Stejně by mě bc. Srchu zajímalo, jak by si sestavil svoji vládu ty. Nechceš to na svém blogu zkusit?

Anonymní řekl(a)...

PEKELNA VLADA

Premiér: Polpot
Ministr zahraničí: Stewie Griffin
Ministr obrany: Fridrich Faltsky
Ministr vnitra: Gross (sorry Stando)
Ministr financí: Jidas Iskariotsky
Ministr spravedlnosti: Caligula
Ministr školství: Rimmer
Ministr zdravotnictví: Dr. Mengele
Ministr dopravy: Ridic pana Dubceka
Ministr zemědělství: Mao
Ministr kultury: Jandak byl suprovej